marți, 21 septembrie 2010

Zentia - MMORPG Fantezie

Publisher: ChangYou
Numar de jucatori: MEDIU
Grafica: CALITATE MEDIE
Tip: MMORPG
Site oficial: ZENTIA

Zentia este un MMORPG 3D fantastic in care userii joaca rolul unui erou nemuritor. Jocul are o atmosfera usoara, plina de umor si grafica viu colorata. Imblanzeste animale de companie, lupta cu alti jucatori, si exploreaza lumea de basm inspirata de Zentia!


Zentia este a treia lansare a companiei ChangYou a unui MMORPG gratuit in America de Nord. Ca 'Dragon Oath' si 'Blade Wars', Zentia are o tema fantastica, dar dincolo de aceasta este foarte diferit de predecesorii sai. Jocul are un stil grafic animat si foloseste culori stralucitoare. Mai important, are o gama larga de personaje si un game world original.


Clientul Zentia ajunge la 1.3 GB, ceea ce inseamna ca jucatorii vor avea o multime de timp pentru a crea contul lor ChangYou inainte de a juca. Cei care s-au inscris pentru unul din jocurile lor anterioare pot sari peste acest pas. Exista două factiuni sau "tabere" in Zentia, Ba Gua si Tai Chi. Ambele au acces la acelasi set de 20 de caractere si opt clase. Caractere servesc in principal un scop cosmetic, deoarece Zentia nu ofera customizarea aparentei in timpul crearii caracterului. Personajele vin in multe forme si marimi, cele mai ciudate fiind o maimuta si un bebelus. Restul caracterelor au un aspect distinct asiatic. Toate caracterele pot juca oricare dintre cele opt clase disponibile. Clasele au nume aromate ca "Vajra Guardian"(tank), Blade Warden(rogue), Divine Enchanter(vindecator), si asa mai departe.


Dupa crearea de caractere, jucatorii sunt trimisi la un video fermecator in care un grup de baieti buni incalecati pe o capusa imensa fug dupa niste hoti. Hotii sunt apoi ajutati de un gigant, dar un alt erou incalecat pe o broasca gigantica sare in ajutor. Video-ul nu prea are sens, dar seteaza tonul pentru joc. Zentia este usor de inghitit si, potrivit dezvoltatorilor, a fost influentat de basme. Prevalenta monstrilor spirit si demon, impreuna cu NPC-urile si a modelelor de arhitectura dezvaluie ca acest joc e situat in China antica. NPC-urile chiar zic cateva linii in chineza atunci cand discuti cu ele ceea ce adauga la sentimentul de a fi intr-o alta lume. Nu exista nici un tutorial oficial, in schimb jucatorii incep pe o mica insula in apropierea a mai multe NPC-uri care ofera quest-uri simple, ce implica uciderea unor creaturi mici. In Zentia, experienta este dobandita in principal prin completarea quest-urilor. De fapt, uciderea monstrilor recompenseaza foarte putina experienta.


La debarcare in 'Mulberry Village', jucatorii vor observa semne de intrebare de culoarea galbena pe mini harta. Atat mini harta cat si restul interfatei Zentia ar trebui sa fie familiare pentru veteranii genului MMORPG. Jocul este usor de inteles si ofera mai multe sisteme de control. Jucatorii care folosesc traditionalul point-and-click asiatic il pot folosi, dar controalele W, A, S, D sunt foarte fluide. Jucatorii pot alege daca doresc sau nu control complet asupra camerei. Daca este activat, jucatorii pot face zoom in si out cu rotita mouse-ului, si pot face pan tinand apasat mouse dreapta. Quest-urile timpurii cer jucatorilor sa caute alte NPC-uri specifice, sa adune item-uri din tufisurile din apropiere, sau sa vaneze monstrii din apropiere. Numarul de dusmani pe care jucatorii trebuie sa ii ucida e de obicei mic, de unu la zece in level-urile incipiente. Acest lucru ajuta lucrurile sa nu devina repetitive, dar duce la o gramada de plimbari de colo-n colo intre oras, unde sunt ingramadite NPC-urile si salbaticie...


Ca 'Heroes of Three Kingdoms' si alte MMORPG-uri asiatice, Zentia are o caracteristica de mers automat care permite jucatorilor sa sa miste usor intre NPC-uri si obiectivele quest-urilor. Zentia adauga un nou twist la acest sistem impartind-ul in doua parti. Facand un simplu click pe un obiectiv al unui quest din quest log(L) jucatorii activeaza o serie de sageti galbene care indica drumul. Jucatorii inca mai trebuie sa mearga manual de-a lungul caii, cu exceptia cazului in care au un animal de companie activ, care poate conduce calea. Din fericire Zentia introduce animalele de companie in stadiile incipiente ale jocului, aproximativ de la level 3. Nu dupa mult timp jucatorii intalnesc mount-urile(forme de transport), primul mount este un magarus. Animalele de companie si mount-urile sunt foarte importante in Zentia. Aproape jumatate din monstrii pe care jucatorii ii intalnesc pot fi domesticiti si folositi ca animale de companie. Pe masura ce animalele de companie cresc in level, ei ofera diferite boost-uri. Mount-urile vin in multe forme si marimi, inclusiv mount-uri multiplayer, care pot fi folosite de pana la zece jucatori. Ca 'Tales of Fantasy' si 'Battle of the Immortals', Zentia suporta bataliite mount.


Zentia are un foarte bun ritm de joc. Nu dureaza mult timp pentru a creste in level in stadiile incipiente ale jocului si intotdeauna pare ca sunt alte quest-uri de facut. Quest-urile nu sunt oferite cate o duzina odata deoarece aceasta ar complesii jucatorii. Incepatorii incep cu un giftbox care contine echipamente, obiecte de vindecare, si alte bunatati. Acest giftbox poate fi deschis la nivelurile 1, 3, 5, 7, 10 si 13 dupa care dispare. Pe langa recompensele de experienta, quest-urile dau jucatorilor noi echipamente si costume. Costumele se imbraca peste echipamente si pot fi dezactivate sau activate la cerere. Dar exista un inconvenient de ansamblu in Zentia, anume lipsa de provocare. Cei mai multi monstrii nu sunt agresivi, si dusmanii abia lovesc peste rata de regenerare naturala a unui personaj. Aceasta problema este comuna in MMORPG-urile originare din China, deoarece asiaticii prefera un stil mai casual de PvE, dar poate fi frustrant pentru jucatorii vestici, care se asteapta sa fie provocati atat in PvP cat si in PvE. Dificultatea poate fi marita in mod artificial in actualizari viitoare, dar Zentia a fost proiectat initial pentru publicul chinez si nu este probabil sa fie complet refacut doar de dragul nostru.


Pixel Soft, dezvoltatorii din spatele Zentia au facut o treaba foarte buna cu privire la micile detalii din joc. Animatiile sunt diverse si jucatorii pot obtine lovituri speciale ce dau knock-out adevarsarilor. Monstrii si animalele de companie au adesea linii de dialog ciudate si haioase in timpul luptei si se pot chiar transforma. Monstrii generici nu sunt o provocare mare, dar Zentia are un sistem player vs. player amplu care poate fi explorat de la level 20. Exista, de asemenea cazuri la dispozitia jucatorilor de nivel inalt care doresc sa experimenteze PvE ca un grup. Mai multe profesii de crafting sunt de asemenea incluse, dar jucatorii nu vor fi capabili sa le stapaneasca pe toate ceea ce inseamna ca vor trebui sa lucreze impreuna pentru a crea toate obiectele pe care le doresc. Zentia este probabil cel mai original MMORPG din portofoliul ChangYou si merita jucat, mai ales de cei atrasi de stilul art.


Zentia ofera multe elemente traditionale MMORPG, dar le prezinta intr-un pachet unic. Lumea animata viu colorata, progresia bazata pe questing si caracteristicile de profunzime pentru animalele de companie fac ca Zentia sa se deosebeasca de celelelte MMORPG-uri.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu