luni, 20 septembrie 2010

Zero Online - MMORPG Sci-Fi

Publisher: TQ Digital
Numar de jucatori: MEDIU
Grafica: CALITATE JOASA
Tip: MMORPG
Site oficial: ZERO ONLINE

Zero Online este concept de compania TQ Digital care a mai dezvoltat jocuri ca: Eudemons Online, Crazy Tao si Conquer Online. Jocurile acestei companii erau mai mult decat asemanatoare, practic era acelasi joc deghizat sub alta grafica. De aceea nu ma asteptam ca Zero Online sa ma uimeasca. Cand am inceput sa ma joc pentru prima data Zero Online am fost placut surprins sa aflu ca e original si destul de amuzant.


Inainte de a intra in joc eram deja frustrat din cauza optiunilor limitate de customizare a caracterelor. Jocul are doua clase jucabile, infanteria si artilerie. Personalizarea de caractere este limitata la selectarea unui singur avatar din opt posibile. Faptul ca jocul are doar doua clase jucabile este cu siguranta un inconvenient deoarece cu atat de multe alte MMORPG-uri care ofera varietate jucatorilor din acest punct de vedere este greu pentru un MMORPG sa fie competitiv. Partea buna a Zero Online, totusi, este ca desi exista doar doua clase, fiecare clasa are patru "evolutii". Ele dau personajului un aspect nou. Prima evolutie este la level 20, a doua la 60, a treia la 100, iar ultima la 130. Evolutiile sunt o modalitate foarte buna de a pastra jucatorii interesati si de a ii face sa se intoarca la joc. Desi evolutile sunt la distanta de aproximativ 40 de level-uri intre ele rata de experienta este suficient de rapida pentru a-l face pe jucator sa simta ca urmatoarea evolutie e chiar dupa colt.


Un aspect al Zero Online care mi-a placut a fost sistemul de armament. Fiecare dintre cele 2 clase jucabile pot folosii o varietate de arme satisfacatoare. Cu cat un jucator foloseste mai mult un singur tip de arma cu atata acesta devine mai bun in a o manuii. Fiecare tip de arma are propriile sale puncte forte si puncte slabe, deci pentru utilizator are sens sa stapaneasca mai mult de un singur tip de arma. Competenta jucatorului cu un tip de arma creste in level separat de experienta lui obisnuita, astfel incat jocul adauga complexitate prin oferirea multor tipuri de arme. Atat miscarea cat si lupta in Zero Online se simt incredibil de fluide si jocul are o rezolutie mare cat si una normala. Cu siguranta Zero Online nu este prea exigent pentru PC, asa ca am recomanda jucatorilor sa lanseze jocul pe rezolutie inalta. Aspectul meu preferat in Zero Online este "auto-pilotul", facilitate care se gaseste si in celelalte jocuri ale publisher-ului.

IMAGINE

Auto-pilotul in Zero Online este o caracteristica incorporata care muta in mod automat jucatorii la destinatia dorita prin simpla selectare a acesteia dintr-o lista. Caracteristica de auto-pilot nu este limitat pentru a ajuta jucatorii sa isi gaseasca drumul in oras, deoarece ajuta de asemenea la orientarea pe intreaga harta a lumii virtuale si gasirea de locatii de lupta din meniul auto-pilot. Caracteristica auto-pilot face procesul de quest incredibil de usor si convenabil, deoarece ajuta jucatorii sa gaseasca NPC-urile quest-urilor. Sunt surprins ca alte jocuri nu au implementat sisteme similare ca Zero Online, auto-pilotul fiind una din caracteristicile mele preferate.


In cazul in care un joc are doar doua clase jucabile acestea ar trebuii sa fie incredibil de echilibrate, dar nu este cazul in Zero Online. Clasa artilerie este considerabil mai puternica decat infanteria in partile incipiente ale jocului deoarece aceasta este capabila de a face daune masive intr-un ritm foarte rapid. Nivelul de dezechilibru este ridicol pentru ca avantajele artileriei duc la cresterea mai rapida a ratei de experienta. Cele doua clase devin mai echilibrate in apropierea sfarsitului jocului, dar poate fi prea tarziu pentru unii, asa ca am recomanda clasa "artilerie" incepatorilor.


Una din plangerile mele cele mai mari cu privire la Zero Online este ca jocul este prea usor... Monstrii sunt inceti, slabi si prosti astfel incat nu reprezinta absolut nici o provocare. Jucatori de level mic din clasa de artilerie pot ucide cu usurinta chiar si monstrii de level inalt, fara sa fie nici macar loviti, deoarece inamicii sunt pur si simplu prea lenti. Inamicii vin linistiti catre tine in timp ce tu ii nimicesti. Questing-ul e deasemenea prea usor din cauza caracteristicii auto-pilot despre care am vorbit mai sus. Singura provocare reala in acest joc este PvP, care este o poveste complet diferita, deoarece nu se renteaza sa participi la PvP la inceputurile jocului. O alta plangere este ca sistemul de calificare este un pic ciudat. Jucatorii pot activa abilitatile lor la fiecare cinci-zece minute atunci cand jocul le solicita sa faca acest lucru. Atunci cand o calificare este activata, jucatorii sunt capabili sa faca daune masive atata timp cat calificarea este activa. Incapacitatea de a activa manual competentele este un pic frustranta, deoarece, jocul va solicita utilizarea competentelor in timp ce caracterul e in oras sau la distanta de campul de lupta...bummer!


Jocul are o incredibila suma de probleme de echilibru si inconsecvente legate de gameplay, dar cresterea rapida a experientei si ritmul rapid de joc m-au tinut legat. Jocul este jucat, de asemenea de un numar mare de jucatori. Daca jocul ar fi prost realizat, acestia nu ar mai juca... Daca poti privi prin problemele acestui joc si esti un fan al genului sci-fi MMORPG nu ai nici un motiv ca sa nu il incerci.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu